torsdag 11 augusti 2011

Känningar

Nu är det 10 dagar kvar till beräknad förlossning, (bf). Såklart försöker man tolka in så många tecken som möjligt på att en förlossning är på g. Om jag försöker göra en sammanfattning av vad jag hittills har känt som man skulle kunna tolka in med god vilja är:

- ökade sammandragningar. (kan man ha i många veckor)
- mensvärk i rygg. (samma som ovan)
- ingen matlust i en vecka tills igår
- ökat behov att gå på toaletten. (kan ju vara laktosen oxå)
- bebis fixerat långt ner
- trötthet. (kroppen laddar)
- vaknade igår natt och var hungrig och tycker helt plötsligt om mat igen. (kroppen laddar)
- väldigt deppig häromdagen. (grät en hel dag) det gjorde jag med My oxå bara några dagar innan hon kom.

Ja, som sagt kan man läsa in det mesta vilket inte behöver betyda någonting:) Men det är roligt att spekulera. Jag känner mig inte redo än. Varje kväll när jag lägger mig önskar jag att få sova, inte värkar. Jag tror att kroppen känner det. Den kan få stanna där inne ett tag till:) Några andra som har några symptom som jag kan läsa in?

Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Syrro längtar efter den fina babyn:)

    SvaraRadera
  2. Jazzfestival i antågande. Kan vara ett tecken. Kram mamma

    SvaraRadera