söndag 14 augusti 2011

Supergoda

Mmm, de blev verkligen smarriga. Recept från arla.se och bild tagen av mig:)

Ingredienser

50 g jäst 
4 dl ljummet vatten 37° 
250 g KESO® cottage cheese ekologisk 
4 msk Arla® smör-&rapsolja 
2 tsk salt 
2 msk brödsirap 
5 dl dinkel fullkornsmjöl 
6–7 dl vetemjöl special 
2 dl pumpakärnor


Gör så här
Rör ut jästen i vattnet i en bunke.
Tillsätt cottage cheese, smör-&rapsolja, salt, sirap och det mesta av mjölet.
Arbeta ihop till en smidig deg, ca 10 min.
Låt jäsa ca 30 min.
Sätt ugnen på 225°.
Forma degen till en rulle.
Skär den i 16 bitar.
Doppa ena snittytan i pumpakärnor.
Lägg dem på bakplåtspapper på plåtar.
Låt jäsa ca 30 min.Grädda i mitten av ugnen 10–12 min.
Låt bröden svalna på galler.



Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar