måndag 16 januari 2012

Sluta att amma

Nea övar på att äta ersättning på flaska. Eller ja hon äter faktiskt ur den. Men hon föredrar bröstet och letar efter det ibland. Jag har bara ammat en gång om dagen den senaste veckan. Detta är mitt egna beslut då jag känner behov av egentid, ensamtid med My och att få sova mer regelbundet om nätterna. Jag har svårt att sova med en liten skrutta bredvid mig. Beslutet känns bra. Men det känns även sorgligt. Det är slutet på en period som aldrig mer kommer. Vi ska ha två barn har vi sagt vilket känns som ett bra beslut men det gör också att allt som är i tiden med Nea nu känns extra sorgligt. Jag vill stoppa tiden och gosa med henne läääänge. 

Tur att jag har tre syskon som förhoppningsvis ska ha barn i framtiden. Då ska jag gosa med dem. Mycket. 


3 kommentarer:

  1. Läser din blogg ibland då vi också byggt LB hus! Dålig på att kommentera men idag måste jag. Precis det där med att bara skaffa två barn sa jag själv när jag var 31. Jag var klar, min man med. Skulle njuta av den "sista". Nu sitter vi här med 2 till! Helt oplanerat men så självklart. Säger aldrig adrig igen...!
    Jättefint hus ni har, skulle vara jättekul att se mer bilder! Häls. Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha.. Grattis till 4 barn:) oj, tänk om det blir så. Jag vet ju att man inte ska säga aldrig för vi kan ju ändra oss. Jag funderar dock hur det blev att ni dubblade antalet? Bebislängtan eller mera syskon längtan? Mysiga är dom i alla fall de där små fiskarna.

      Jag ska genast ta till mig det du säger och fota mer i hemmet.

      Kram

      Radera
  2. Dom smittar av sig, tro mig ;-)
    Ja! Mer foton, jättefina bilder tar du. Har själv köpt mig en kamera som jag inte fattar så mycket av egentligen, kom gärna med tips när nu har lärt dig mer. Själv har jag inte en sekund över för en fotokurs just nu, men det kommer säkert det med.
    /Madde

    SvaraRadera