söndag 12 februari 2012

Dopkorten del 1

Alltså jag är då för snäll. Idag ska Mattias köpa grejer till dopkorten som han ska tillverka. Än så länge är han inställd på att göra allt själv. Heja heja säger jag. 

Eftersom jag är en affärskvinna ut i fingerspetsarna och en snäll sådan har han fått ett erbjudande till som han verkligen inte kan tacka nej till. Tycker jag. 

Istället för att köpa dopkorten kan jag klippa till några från vita papper som ligger i en hög här hemma. Den dealen kostar 300 kronor. Dessutom. Hör och häpna. Ett erbjudande till. Han kan få de rosa kuverten som det på 10 stycken av 20 redan står adresser på. Bara för 200 kronor till. 

Om han räknar på det så tjänar han på detta. Han får klippta kort och nästan helt klara kuvert till samma pris som om han skulle köpa nya i butik. Man kan säga att han tjänar 10 adresser på detta. TIO adresser. Fattar ni?! 

Nu ska han bara bestämma sig om han vill vara den som tjäääänar på affären. 

Detta är utöver prislistan. Han ska fortfarande göra det andra. (Prislistan hittar ni HÄR.)



4 kommentarer:

  1. Han borde verkligen nappa på detta erbjudande. Tycker jag. :)

    SvaraRadera
  2. Haha!

    Du är så cool :)

    Jag känner inte dig alls, ändå känns de så.. :) sitter här hemma med 3 sjuka barn och mitt i flyttkaos.. Du förgyller min dag :)

    Med vänlig hälsning, Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du:)

      Sjuka barn och flytt i kombination är inte en höjdare. Kul att jag roar lite då:)

      kram

      Radera