söndag 11 mars 2012

Namnbyte och pass

Morgonen har börjat i kaos. Det började med att jag fick ett mail från Ving med biljetterna till vår resa. Då kom vi på det. Pass till Nea. Pass till mig. Passet till mig är inga problem. Det är Neas pass som ställer till det. 

I bokningen står det Nea Iveskär  men hon heter ju Nea Birgersson. Namnbytet är inte gjort. Då måste vi först göra namnbyte så att det registreras hos skatteverket. Därefter kan vi fixa hennes pass. 

Hur lång tid kan det ta att få igenom ett namnbyte och hur lång tid tar det att få ett pass? Jag tror det stora boven är skatteverket. Det får inte dröja för länge. 

Lite smått stressade här hemma. En söndagsmorgon. 


5 kommentarer:

  1. Tack, nu stressade du upp mig med här hemma! ;)Vi har samma grej här, vi åker ju i maj och Elliot måste också ha ett pass. Han är bokad som Elliot Thörnberg men heter ju egentligen Elliot Olsson. Detta måste tas tag i, tack för påminnelsen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ringde Ving och de sa att man kunde ändra Neas efternamn där fram tills dagen innan:) Men det hjälper ju inte eftersom passexpiditionen kollar i register:) Vilket namn är han registrerad i hos skatteverket?

      Radera
    2. Olsson har han som efternamn då vi aldrig fått tummen ur att ändra, så typiskt oss. Men jag ska ta tag i det imorgon och ringa. Han är bokad som Elliot Thörnberg, som vi säger att han heter! Klingar liksom lite snyggare än Elliot Olsson tycker jag! ;)

      Radera
  2. Det blir kanske så att vi måste åka i ert ställe. Vi har rätt pass till rätt namn. Kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får ni byta namn till Mattias, Frida, My och Nea. Kanske går snabbare;) kram

      Radera