torsdag 22 mars 2012

Våren är på väg va?!

Känner ni som jag? Att våren är väg. Det kände jag i veckan när jag gick en runda med vagnen. När jag kom hem planterade jag påskliljor i en korg som nu står bredvid ytterdörren. Jag hade även två stycken mindre påskliljor. De planterades i en burk och står nu i vårt vardagsrum. Det är Rolle som hade med sig påskliljorna. Jag säger ju det. Pysselmannen. 

Snart ska han väl köra sitt pass med gummibandet. Jag skrattar så att tårarna rinner när han gör detta. Tänk er en man som verkligen sliter det där bandet upp och ner så fort han bara kan och på så liten tid som möjligt. Precis som om han tävlar med bandet. Detta pågår i ca 4 minuter. Sedan sätter han sig i soffan och klappar sig på magen och säger

- Det här var bra det här. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar