måndag 16 april 2012

Bullar och barnmat

Jag och My har bakat bullar. Kanelbullarna ligger nu och "sover" under bakduk. Det gör de för att bli stora försöker jag förklara för My. Så fort vi var klara så blev hon såklart arg. Hon la sig ner på golvet och grät för att hon inte fick krypa runt på köksön och kladda med vatten. Det får man inte göra. Det får man visst enligt My som skrek som en stucken gris i 15 minuter. Det straffar sig alltid att hitta på roliga saker med henne. Det slutar alltid i gråt och bråk eftersom hon hittar alltid något som hon inte får göra. Hon liksom letar bråk. Nu är i alla fall bullarna snart klara. De ska bara bakas i ugnen först.

Jag har även gjort mat till Nea. Kalkon med makaroner och ärter. Jag klippte kalkon i bitar, la i lite creme fraiche och tomatpure. Sedan kokade jag makaroner med grönsaksbuljong. Lite av buljongen använde jag när allt mixades för att få en mjukare konsistens. Ärterna får hon äta vid sidan om. Hon älskar att sitta och pilla med sådant smått. Lite kommer in i munnen resten på golvet:)

Båda barnen har blivit förkylda. De snorar och hostar i omgångar. Nea har mest hosta. Hoppas nu att inte hennes luftvägar påverkas. Vi har ett dop på lördag för henne. Vad gör man om hon blir sjuk? Döper man ändå eller bokar man om? Någon som vet?

Snart blir det kaffe och kanelbullar. (Mjölken användes tyvärr till bullarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar