fredag 6 april 2012

Skaffa barn?

Idag är en sådan dag då jag undrar varför skaffade vi barn? Alltså. My är gnällig och arg. Hon vaknade och började att gnälla och skrika direkt. Anledningen? Nej, det finns ingen. Ibland är det bara så. De vaknar arga och oftast brukar resten av dagen bli så. Hon har nu surat i två timmar. Allt från att skrika under frukosten till att ligga ner på golvet över sina kläder så att vi inte kan klä på henne.

Den där "lördags" känslan försvann rätt så snabbt. Dock är resten av familjen glada. Än så länge.

Nu åker hon och Mattias för att slänga skräp medan jag tar en extra kopp kaffe innan träningen. Hade jag inte haft träning inplanerad idag hade jag planerat in det snabbt. Det är verkligen en ventil för att hålla humör uppe när My är på detta vis. Jag vet att efter träningen kommer jag vara på strålande humör och då blir allt lite lättare. Man samlar energi och styrka för att ta de där bråken. Idag lär det komma många diskussioner. Det vet jag.

I eftermiddag ska vi till Tom, Maria och Liv för att fira påsk. Säger man fira? Det ska bli trevligt att få komma hemifrån. När man går hemma med två barn blir det extra roligt att åka iväg. Att få göra sig lite finare och att få prata en massa strunt med gänget.

Hoppas ni har haft en bättre start på dagen än vi har haft här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar