fredag 4 maj 2012

Gravidkläder

Jag vet när jag var gravid hur svårt det var att hitta kläder. Så jag tänkte dela med mig till er på det jag faktiskt hittade.

En svart bomullskjol från Indiskan som kan göras om till vilken längd man vill. Denna har jag använt under båda mina graviditeter. Pris 129 kr. Jag säger bara köp. Se bild.

Linnen från Gina Tricot. De brukar sälja dem varje år. Lite längre linnen som gör att magen får plats utan att blotta den:) Jag tog stora storlekar.

Kjolar från Gina Tricot. Brukar finnas i olika färger och mönster. Förra året fanns det även enkla tighta klänningar där. Om man tar storlek large så sitter de lite lösare över kroppen men fint runt magen. Det får ju inte vara som ett tält.

Jeans från H&M. Det brukar finnas väldigt mjuka jeans som inte sitter så hårt i midjan. Modellen heter sqoin tror jag.

Jag hittade även jeans tights från Kappahl som jag klippte upp resårbandet på. Klippte på insidan av midjan så det inte syntes utanpå. Då försvann den där hårda känslan runt magen.

Några tips till er gravida i sommar. Att vara gravid på sommaren var inga problem tyckte jag:) Jag har hört många som klagat över det. Men för mig var det toppen. Massa bad och mjukglass:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar