tisdag 3 juli 2012

Det fortsätter

Kaoset fortsätter. My tappar all mat och ett helt glas vatten över sig. Dusch, tork och tvätt. Sedan vill hon helst inte gå. Hon kan inte säger hon. För hon har fått ett myggbett på ena benet. Mattias fick bära henne till bilen imorse:)

Nea vill inte äta. Hon är ju trött eftersom hon vägrar sova på eftermiddagen. Så nu sitter hon och nickar emellan de tuggor hon tar.

Vi ska i alla fall äta god mat ikväll. Bara 45 minuter kvar till Mattias kommer hem. Det är en sådan dag där jag räknar minuter tills Mattias kommer. Men just grejen med två barn är att man alltid har ett barn runt sig trots att hjälpen kommer hem.

Herregud säger jag idag.

Skickat från min iPhone

6 kommentarer:

  1. Det är härligt att vara småbarnsförälder :-) snart sem och vår Tysklandsresa :-)kramis

    SvaraRadera
  2. Man kan säga att det går över. Snart är de stora och har egna barn. Tro mig, jag vet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har bara haft snälla barn:) mohaaaaa

      Radera
  3. Här är en till som pustar ut efter en dags kaos medan sonen spelar boll med Pelle ute just nu. Har ju visserligen bara ett barn, men idag känns det som om det skulle kvitta, han har röjt runt och hållt på för minst tre! ;) Puh säger jag med!

    Förresten tack för dina tips ang. läggningen, visste att du skulle svara, man kan alltid lita på att du kommer med bra svar när man själv står där handfallen. Betyder jättemycket! :) KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du tyckte om tipsen. Lika bra att ge ngt konkret men det inte alla som vill ha det:) Bra att vi har varandra på bloggen:) KRAM

      Radera