tisdag 3 juli 2012

Möhippa del 1

Det finns så mycket att säga att jag får dela upp detta i olika delar.

Jag visste att grabbarna skulle komma och hämta Mattias på lördagsmorgonen klockan 08.15. Tur i oturen så vaknade Nea redan 07.10 vilket gav mig tid till att förbereda frukosten som bestod av nybakta frallor, ägg, juice, skinka, ost och kaffe. Eftersom jag var så nervös över att de skulle hämta Mattias fick jag i mig ett halvt ägg. Mattias märkte inte detta för han var själv nervös och hade redan hunnit tömma en kanna kaffe och tagit sig en dusch. När vi satt där och åt frukost, läs petade i frukosten, sattes hög musik på i hela huset. Vi har ju högtalare i taket i de flesta rum och Jossan hade dagen innan installerat in sin telefon på vårt system.

Nu dunkade Gunters ding ding song i vårt hus. Mattias tittade på mig och undrade vad jag sysslade med. Jag lyfte mina armar precis som om jag pistolhotad och sa det är inte jag. Sekunderna efter omringades huset av 22 grabbar med Gunter masker på sig. Några ställde sig vid matdelen och visade elegant upp sina rumpor med texten nu är det kört. Nea som älskar musik gungade med musiken och tyckte att detta var ett roligt inslag en lördag morgon. Jag tyckte att de var lite läskiga och Mattias tyckte nog också det för han låste dörren och sprang upp på våning två.

Efter att jag sagt till honom att han får nog öppna dörren igen för de försvinner nog inte så gjorde han det. Han fick en packlista och en kaptensuniform att byta om till. Trots tre storlekar för stor blev han stolt som en tupp eftersom hans högsta önskan är att bli pilot. Ni som känner honom vet att han raggade på krogen tidigare genom att säga att han var pilot. Sedan försvann han i en vit Audi med handbojorna på.

Kvar var jag och Nea...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar