onsdag 4 juli 2012

Möhippa del 5

Vi stannade till vid domkyrkan och Jossan sprang iväg med sina gigantiska steg, likt en gesäll, och var borta på några sekunder. Vart skulle hon? Ett rus av lycka for igenom mig och jag trodde att jag kanske skulle börja sälja magbilder på stan för sådär en 10 kronor styck. Så var ju inte planen med det blev ett återkommande skämt resten av dagen. 

Helt plötsligt var den långbenta gesällen på plats igen med en varsin islatte till oss damer. Helt plötsligt hade vi tid till en sådan?! Vi var heta och behövde svalka oss;) Följande instruktioner fick jag:

Du får välja en butik där du ska handla dig ett fint plagg till kvällen. Tankarna började snabbt snurra igen. Vilken butik skulle jag välja. Var fanns det något snyggt som jag sett tidigare i veckan i någon butik. Jomen på Weekday hade jag sett en röd skjorta. Den skulle jag prova tänkte jag. 

In på Weekday och flera plagg lades i min famn. Jag provade en vit spetsskjorta och den röda skjortan. Eftersom båda var så fina fick de snällt följa med mig till kassan där även en grön ring och en stor solhatt lades på disken. Hatten åkte på direkt och nu var det visst "bråttom" igen.

Gänget stannade utanför Åhlens där jag fick i uppdrag att köpa mig ett fint läppglans inför kvällen. Ett rosa glans från YSL blev det till mig, Jossan och Lina. Alla ville ju vara fina och det var bra "mammapresenter" kände vi alla tre. Därför fick Emma vara utan.

Nu hade vi utökat vår packning med shoppingpåsar och damerna började släpa på allt igen. Jag hade fortfarande bara min väska med champagnen och min rosa ballong. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar