onsdag 4 juli 2012

Möhippa del 6

Den rosa ballongen fladdrade i vinden medan vi tog oss nedåt hamnen i Göteborg. Vart skulle vi?! Mina tankar gick till Toms kontor som faktiskt ligger där. Men istället för att svänga till vänster gick vi rakt fram tills jag såg en stoooor båt framför mig. Där stod de andra tjejerna och välkomnade oss. Skulle vi få åka denna fantastiska båt? Herregud det var ju inte klokt. Ombord med alla packning och ombord med alla tjejer. Det uppstod ett kram och puss kalas utan dess like och jag befann mig igen i den där vita dimman mellan alla kramar och pussar.

Vi satte oss ner så att jag fick chans att andas och att lugna ner mig. På bordet stod en stor skål med jordgubbar och runt dessa fanns det två stycken skålar med smält choklad. Champagnen serverades av en tjej som är anställd på båten och vi började doppa jordgubbarna i chokladen. Jossan höll ett tal och en skål utbringades. Kärleken till alla som var där för min skull bara flödade över och jag ville helst bara krama dem hårt, en och en. Men eftersom vi precis hade haft puss och kram kalas kunde jag inte börja med det igen. Då kanske jag inte hade fått mer champagne;)

Men champagne fick vi. Bollinger efter Bollinger öppnades. Båten körde ut med hela gänget och vi blev serverade ostron, flera olika dumplings under hela resan. Hur länge vi var ute har jag ingen aning om men jag hade det så bra. Alldeles för bra. En kock som lagade all mat under turen och en kvinna som serverade oss alla dessa läckerheter på den lyxiga båten med mina närmsta vänner. Hur många gånger får man uppleva en sådan sak? Aldrig tror jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar