lördag 20 oktober 2012

Elixia Torslanda Barnens dag

Vi var på Ikea igår. En ny säng till My inhandlades. Tyvärr fick jag inte med mig madrassen i min lilla bil så vi får åka tillbaka imorgon. Men sänggaveln pressade jag in mellan mig och barnen:) Det bästa med Ikea är att man faktiskt kan lämna in barn över 3 års ålder i deras "lekland" Småland. My och Lykke var där i en timme medan vi kunde gå runt i lugn och ro (läs hysteri) och titta på sängar. Nea är inte ett stillsamt barn. Hon vill inte sitta i vagnen utan stå. Hon vill inte stå i vagnen utan bara gå. Tur att det finns sele i sittdelen. Men en säng blev det. Å några gardiner.

Om My har sovit. Japp. Hela natten fram till 08.30 utan ett knyst. Jag vet inte om det är nyhetens behag eller om det var sängen som var problemet. Jag vågar inte fira med champagne än utan väntar några dagar till.

Idag har jag och barnen varit på mitt träningsställe, Elixia. De hade barnaktiviteter och jag kände att det kunde vara en rolig grej för barnen idag när Mattias jobbar. Båda barnen blev ansiktsmålade. Nea fick ett hjärta på ena kinden för hon kunde ju inte sitta still mer än 3 sek. My däremot fick en fin blomma över kind och panna. Sedan tittade vi på en trollkarl och åt popcorn. Nea åt mest popcorn och stod och tiggde med sin mugg efter mer. Helt plötsligt kom brandbilen och polisbilen. Båda bilarna inspekterades noga av både Nea och My. My var lite mer försiktig och ville inte prata med någon av männen som var med bilarna medan Nea ville vara hos alla som erbjöd sin famn. Efter denna succé gick vi på skattjakt. Den var faktiskt lite läskig. Mörkt och en massa saker som hängde ner från taket som man inte fick röra. Genom en massa gångar och små rum ledde de uppsatta lapparna oss till en mörk bastu där skatten fanns i en kista. Givetvis godis:) Vi avslutade det hela med att hoppa i en liten hoppborg.

Nu är vi hemma igen och Nea ska sova en stund. (hon sover inte än utan ligger och pratar för sig själv) My tittar på film och jag gör ett inlägg här. Jag tror att jag kokar mig en kopp kaffe och trycker i mig ett gäng halstabletter. Den där halsen har bråkat med mig en vecka nu. Jag har torrhosta på natten så  jag sover med halstabletter:( Men på dagarna känner jag mig ok. Konstigt.

Skönt att det är lördag. Tråkigt bara att Mattias jobbar. Blir lite som en vanlig dag då.




2 kommentarer:

  1. Även min lör var som en vanlig dag... J jobbade över igår till 06-15 o stack sen direkt till strandvallen. Idag börjar han redan 19 ist för 22, så de gäller att njuta några timmar idag o därefter längta till nästa helg.... /helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. Så gör vi. Längtar oss fram en vecka:)

      Kram

      Radera